ما هستیم در: هر روز هفته 24 ساعته
  • تماس با ما

    09358301192

  • ایمیل

    info@peykwash.com

 روکش نانو سرامیکی خودرو چیست؟

روکش نانو سرامیکی خودرو چیست؟

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با پوشش سرامیکی بدنه خودرو آشنا کنیم، همچین در این مقاله با مزایا و معایب پوشش سرامیکی بدنه خودرو آشنا می شوید.

پوشش ‌نانو سرامیکی، ✅یک پلیمر مایع است که مانند کاور روی بدنه خودرو پوشیده می شود، ✅این مواد برای ترکیب شدن با رنگ خودرو باید با متریال بی‌رنگ و نسبتا مات پایه سرامیکی ترکیب شوند.
✅روکش‌های سرامیک به صورت یک لایه سه بعدی روی بدنه خودرو کشیده می شوند و از مزایای آن می توان به براق شدن بدنه خودرو ، جلوگیری از آفتاب سوختگی، جلوگیری از خط و خش و جلوگیری از خوردگی شیمیایی اشاره کرد.
در تصویر زیر یک دستگاه خودروی با پوشش سرامیکی را مشاهده می نمایید قسمت سمت چپ خودرو پوشش سرامیکی کشیده شده است ولی قسمت سمت راست (سمت شاگرد) پوشش سرامیکی کشیده نشده است.

✅پوشش سرامیکی چه تاثیری بر روی بدنه خودرو دارد؟
به صورت خلاصه بگوییم، پوشش سرامیکی یک محافظ است بر روی بدنه خودرو که کمک می‌کند رنگ بدنه نو و شفاف به نظر برسد. به علاوه نگهداری آن آسان‌تر است و به راحتی تمیز می‌شود. همچین از خط و خش جلوگیری می کنم و باعث می شود رنگ ماشین شما در زیر نور آفتاب نسوزد.
پوشش سرامیکی رنگ بدنه را در مقابل اکسید شدن و نیز آسیب دیدن در اثر اشعه UV محافظت می‌کند. همچنین اگر مواد شیمیایی و اسیدی بر روی بدنه خودرو بریزد، پوشش سرامیکی از آسیب رسیدن به رنگ بدنه جلوگیری می‌کند.

✅مزایای روکش سرامیکی خودرو
دلیل اصلی که عاشقان و طرفداران خودرو را به سمت استفاده از روکش سرامیکی سوق می‌دهد، براق شدن و درخشندگی اتومبیل پس از استفاده از این نوع پوشش است. کسانی که علاقه دارند خودروی خود را شبیه خودروهایی که در نمایشگاه‌ها وجود دارند، ببینند می‌توانند روی روکش نانو سرامیکی حساب باز کنند.

✅معایب سرامیک خودرو
اگر با مرور مزایای سرامیک خودرو، اشتیاق بیشتری برای استفاده از این نوع پوشش بدنه، پیدا کردید، بهتر است قبل از اقدام به این کار، نگاهی به معایب سرامیک خودرو نیز بیندازید. در ادامه به این معایب و مشکلات اشاره می‌کنیم.
زمان‌بر بودن انجام سرامیک خودرو

اجرای فرایند روکش نانو سرامیکی چندین روز زمان نیاز دارد. این مسأله وقتی مشکل‌ساز می‌شود که به دلیل نزدیک بودن مراسمی خاص مثل نامزدی و عروسی، حتما باید در مدت زمانی مشخص بتوانید خودروی خود را زیبا کنید و جلا ببخشید. در چنین مواقعی ممکن است استفاده از پوشش سرامیکی برای خودرو کاربردی نباشد.

توجه داشته باشید که اجرای حرفه‌ای سرامیک خودرو، در اثربخش بودن آن نقشی حیاتی دارد. بنابراین اگر شرکتی به شما پیشنهاد داد که می‌تواند در زمانی اندک، خودروی شما را روکش سرامیکی کند، باید کمی در حرفه‌ای بودن کار آن شرکت تردید کنید.

✅نکته:
نکات منفی ذکر شده در پوشش‌های سرامیکی تقلبی حتی نمود بیشتری دارند و استفاده از مواد غیر اصلی موجب می‌شود که پوشش موجود بر روی بدنه خودرو شما حتی وظایف اولیه خود را هم ایفا نکند. به علاوه اینکه پس از برداشتن آنها رنگ اصلی بدنه هم آسیب می‌بیند. بنابراین باید در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشید و از استفاده از پوشش‌های غیر اصلی خودداری کنید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارواش سیار