ما هستیم در: هر روز هفته 24 ساعته
  • تماس با ما

    09358301192

  • ایمیل

    info@peykwash.com

 بهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو

بهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو

تمیز کردن داشبورد ماشین پراید بسیار راحت است. تنها چند تکنیک ساده لازم است تا داشبورد ماشین پراید را درست مثل روز اول تمیز کنید. در این مقاله به چند روش جرم گیری داشبور ماشین اشاره می کنیم. تمیز کردن داشبورد ماشین با وازلین بسیار پرطرفدار است. در واقع با استفاده از وازلین برق انداختن داشبورد ماشین بسیار ساده است. شاید برایتان سوال باشد که بهترین واکس داشبورد ماشین کدام است؟ یا طرز تهیه واکس داشبورد چگونه است؟ یا حتی روش سیاه شدن لاستیک ماشین چیست؟ حتی ساخت محلول تمیز کننده داشبورد چگونه است؟ صبور باشید و در ادامه مقاله ما را همراهی کنید تا به شما در تمیز کردن داشبور ماشین کمک کنیم. .

داشبورد خودرو به دلیل اینکه همیشه در دید است، در تمیز مشاهده شدن خودرو تاثیر فراوانی دارد؛ بنابراین دانستن اطلاعات در زمینه بهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو جزو مواردی است که باید همیشه به آن توجه شود. علاوه بر این، تمیز نگه داشتن داخل خوردرو مخصوصا بخش داشبورد یکی از عوامل افزایش طول عمر ‌ماشین است. پس منطقی است که به دنبال بهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو باشیم. در این مطلب بهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو و همین طور روش مرتب و تمیز کردن قسمت‌های مختلف ماشین اشاره شده است.

بهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو چیست؟

 اگر روی داشبوردتان زباله بریزید، دیدتان را مختل می‌کند؛ هم چنین اگر شیشه‌های خودرو کثیف باشند، دید شما کم شده و متوجه وجود وسایل نقلیه اطرافتان نمی‌شوید. و منجر به تصادف می‌شود. تمیز نگه داشتن ماشین همچنین ارزش ماشین شما را بالا برده و در زیبایی آن اهمیت زیادی دارد. در ادامه مطلب برای یادگیری بهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو با ما همراه باشید.

بهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو

با داشتن امکانات کم و وسایل بسیار مبتدی و راحت می‌توانید، داشبورد ماشین خوردو را به بهترین نحو تمیز کنید. تمیز کردن داشبورد ماشین در حالت عادی بصورت زیر می‌باشد:

1- پاک کردن داشبورد

با استفاده از شیشه پاک کن و یک دستمال روی داشبورد و دریچه‌های کولر را تمیز نمایید، یا در صورت امکان برای انجام این کار از تمیزکننده‌های مخصوص استفاده کنید. برای اینکه نتایج بهتری را از عملکرد خود ببینید بعد از انجام این کار با یک دستمال کتان یا نخی اثرات به جای مانده از شیشه پاک کن و گرد و غبار را از بین ببرید.

2- تمیز کردن شیشه نصب شده روی کیلومتر شمار خودرو

این قسمت را با استفاده از یک پارچه نم دار و یک پارچه خشک تمیز کنید. استفاده از شیشه پاک کن و اسپری‌های مخصوص هم در این مورد کاربرد دارد. 

3- قسمت‌های غیر قابل دسترس

بخش‌هایی مثل ضبط ماشین، پره‌های دریچه کولر و بخاری، دسته‌های متصل به درب و… را می‌توانید، با مسواک و یا یک قلم مو محکم یا برس‌های مخصوص و مواد شوینده پاک کنید.  

چند پیشنهاد برای تمیز کردن داشبورد ماشین

استفاده از مواد و ابزار کار متفاوتی برای تمیز کردن داشبورد خودرو پیشنهاد می‌شود، مواد شوینده، شیشه پاک کن‌ها و حتی مواد پاک کننده مخصوص داشبورد خودرو، از جمله این موارد می‌باشد. برای بهتر پاک شدن گرد و غبار و آلودگی‌ها می‌توان مواد بهتری را معرفی کرد.

 تميز كردن داشبورد ماشين با وازلین

وازلین علاوه بر خاصیت پاک کننده‌گی قوی، سطح داشبورد خودرو شما را براق و تمیزی را یک دست در تمامی نقاط آن نمایان می‌کند. برای انجام این کار توجه داشته باشید، که اول سطح داشبورد را با یک دستمال نخی یا حوله از گرد و غبار پاک نمایید. درخشان شدن سطح داشبورد از ویژگی‌های استفاده از وازلین است. بیشتر مواقع از عنوان واکس خانگی برایش استفاده می‌شود، چون دسترسی به آن آسان است. 

روش جرم گیری داشبورد ماشین

معمولا داشبوردها از جنس چرم هستند و به همین دلیل برای تمیز کردن آن‌ها باید مواظبت‌های لازم را در نظر داشت. برای تمیز کردن داشبورد و جرم گیری سطح آن به سراغ تمیز کننده‌ها‌‌ی مخصوص چرم می‌رویم، استفاده از لوسیون چرم و می‌تواند در این روش موثر باشد. مقداری از این ماده را روی داشبورد کشیده و با دستمال محکم جرم‌ها و لکه‌ها را پاک کنید. اگر چنین پاک کننده ای در دسترس شما نیست می‌توانید از سرکه استفاده کنید و جرم و بوی بد(بوی سیگار) را از سطح داشبورد برطرف نمایید. 

بهترین واکس داشبورد ماشین

انتخاب بهترین نوع واکس یکی از بهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو می‌باشد، انتخاب این واکس به نوع خودرو شما بستگی دارد، و برای هر خودرویی متفاوت است و ارتباط مستقیم با جنس و متریال به کار رفته در داشبورد خودرو دارد. اصلی ترین شاخص انتخاب بهترین واکس داشبورد ماشین؛ ماندگاری و درخشش آن بر روی داشبورد با گذشت بیست و چهار ساعت می‌باشد. اما همیشه قطعی ترین شاخص نیست. چون گاهی استفاده از مواد نفتی نامرغوب منجر به ایجاد این درخشندگی می‌شود، بنابراین برای انتخاب این نوع واکس از متخصصان این حوزه راهنمایی بخواهید. 

ساخت واکس داشبورد در خانه

یکی ازبهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو استفاده از واکس‌های خانگی می‌باشد، شما می‌توانید با استفاده از امکانات خانگی مثل دستمال مرطوب، سرکه، خمیردندان، مایع ظرفشویی، الکل و روغن‌های آگار، ترنج و اکالیپتوس واکس‌های مخصوص خانگی درست کرده و از آن‌ها برای تمیز کردن داشبورد ماشین استفاده نمایید. 

چند نکته برای تمیز کردن قسمت‌های مختلف خودرو

 بعد از آشنایی با بهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو؛ بیان این موضوع مهم است، که تمیز کردن خودرو تنها به داشبورد منتهی نمی‌شود. تمامی قسمت‌های داخلی و خارجی خودرو باید به مرور زمان مرتب و تمیز شود، داشتن یک خودرو تمیز نشانگر اهمیت بالای شما به محیط اطرافتان است. 

نحوه تمیز کردن صندلی خودرو

با نظافت و تمیزکاری اصولی می‌توانیم، صندلی‌های اتومیل را مثل روز اول مرتب و پاکیزه داشته باشیم؛ تميز كردن صندلي پارچه‌ای ماشين با استفاده از جارو برقی و دستمال ازجمله موارد پر کاربرد در تمیز کردن صندلی خودرو می‌باشد. این برای زمانی است که تنها گرد وغبار و آشغال خشک روی صندلی باشد. اگر روکش صندلی ماشین کثیف و چرک شده باشد، می‌توانید روکش‌ها را جدا کرده و بشویید. و اگر این امکان وجود ندارد با یک سطل مواد شوینده و ابر صندلی‌ها را تمیز و درب اتومبیل را برای خشک شده کامل باز نگهدارید. با یک جاروبرقی کل اتومبیل و اطراف صندلی را از پاک نمایید. 

تميز كردن سقف ماشين

تمیز کردن سقف ماشین متناسب با جنس پارچه به کار رفته در آن می‌تواند متفاوت باشد، یک روش ساده و عملی برای این کار استفاده از پارچه میکرو فیبر و محلول آب، شامپو فرش، سرکه می‌باشد. که در نهایت بعد از عمل پاک سازی و تمیز کردن سقف از اسپری خوشبوکننده برای مطبوع کردن هوای خودرو استفاده نمایید. در این روش می‌توان از فوم‌های مخصوص پاک کننده سقف ماشین نیز استفاده نمود. 

روش سیاه شدن لاستیک ماشین

شاید شنیدن این عنوان برای شما عجیب باشد، منظور از سیاه شدن لاستیک ماشین یعنی برق انداختن و رفع جرم و کثیفی از آن است. تمیز کردن لاستیک ماشین علاوه بر زیبا نشان دادن خودرو شما در کاهش مصرف سوخت هم تاثیر دارد، با استفاده از مواد شوینده خانگی و مقداری نوشابه می‌توانید لاستیک خودرو خود را برق بیاندازید. اسپری‌های مخصوصی هم برای انجام این کار تولید و عرضه می‌شود.

چرا تمیز نگهداشتن خودرو اهمیت دارد؟

همیشه تمیز نگهداشتن خودرو و رسیدگی مداوم به خودرو می‌تواند، در طول عمر آن تاثیر مثبت داشته باشد. مصرف سوخت را کاهش داده و زیبایی ظاهر ماشین شما را حفظ نماید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارواش سیار